Skip to main navigation Skip to main content Skip to page footer

ΠΜΣ Θρησκευτική Εκπαίδευση και Αγωγή

ΔΙΔΑΣΚΟΥΝ ΣΤΟ Π.Μ.Σ. - ΩΡΟΛΟΓΙΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ

Στο Π.Μ.Σ. διδάσκουν, κατά περίπτωση, οι Καθηγητές/τριες του Τμήματος Κοινωνικής Θεολογίας και Θρησκειολογίας του ΕΚΠΑ

Διδάσκουν, επίσης, ειδικοί επιστήμονες και Καθηγητές/τριες άλλων Πανεπιστημίων σε θεματικές ενότητες και μαθήματα που εμπίπτουν στο γνωστικό τους αντικείμενο.

- Είσοδος στην η-Τάξη του Προγράμματος

 

Ωρολόγιο Πρόγραμμα B εξαμήνου

 

 

Πέμπτη

Παρασκευή

15.00 -17.00

Διαπολιτισμική Εκπαίδευση και Θρησκευτική Αγωγή

https://eclass.uoa.gr/courses/SOCTHEOL482/

Εισηγητές: Ε. Πεππές – Αθ. Στογιαννίδης

https://authgr.zoom.us/j/98144066953  

 

 Οι χρήσεις της φωτογραφικής εικόνας σε εκπαιδευτικά περιβάλλοντα

https://eclass.uoa.gr/courses/SOCTHEOL481/

 Εισηγητής: Β. Κάντας

https://uoa.webex.com/meet/vaskantas  

17.00 – 19.00

Θέατρο και παραστατικές τέχνες στη Θρησκευτική Εκπαίδευση https://eclass.uoa.gr/courses/SOCTHEOL484/ 

Εισηγήτρια: Μ. Φραγκή

https://upatras-gr.zoom.us/j/96062253667?pwd=endudFI0c0NKSGExRm5YWFZaRU1wdz09 

Τεχνολογίες διδασκαλίας και μάθησης https://eclass.uoa.gr/courses/SOCTHEOL485/

 Εισηγήτρια: Ι. Κομνηνού 

https://uoa.webex.com/meet/ikomninou

19.00 – 21.00

Εκπαιδευτική Καινοτομία και Θρησκευτική Αγωγή https://eclass.uoa.gr/courses/SOCTHEOL475/

Εισηγητές: Ι. Κομνηνού – Αθ. Στογιαννίδης

https://uoa.webex.com/meet/ikomninou   

 

 

Ιωάννα Κομνηνού

Η Ιωάννα Κομνηνού είναι Επίκουρη Καθηγήτρια του Τμήματος Κοινωνικής Θεολογίας και Θρησκειολογίας. Διδάσκει τα μαθήματα της Παιδαγωγικής και Διδακτικής Επάρκειας του Τμήματος. Τα ερευνητικά της ενδιαφέροντα εστιάζουν στην εισαγωγή της καινοτομίας στην εκπαίδευση και ιδιαίτερα στο μάθημα των Θρησκευτικών. Η κ. Κομνηνού έχει υπηρετήσει για πολλά χρόνια στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση και για 16 χρόνια δίδασκε σε Πρότυπα και Πειραματικά Σχολεία. Έχει βραβευτεί στην Ελλάδα και διεθνώς για την καινοτομία στην εκπαίδευση, για εκπόνηση εκπαιδευτικών προγραμμάτων και για την ενσωμάτωση των τεχνολογιών στη διδασκαλία και μάθηση. 

Διοτίμα Λιαντίνη

Η Διοτίμα Λιαντίνη είναι Καθηγήτρια στο Τμήμα Κοινωνικής Θεολογίας και Θρησκειολογίας του ΕΚΠΑ, με ερευνητικά ενδιαφέροντα που αφορούν στη Διδακτική της Τέχνης και του Πολιτισμού στο Μουσείο. Η κ. Λιαντίνη έχει πτυχίο Ιστορίας και Αρχαιολογίας (κατεύθυνση Αρχαιολογίας και Ιστορίας της Τέχνης), Τμήμα Ιστορίας και Αρχαιολογίας, Πανεπιστήμιο Αθηνών, έχει κάνει μεταπτυχιακά στους τομείς «Διδακτική της Ιστοριας»  με κατεύθυνση «Μουσειοδιδακτική» και «Ιστορία της Τέχνης», Ludwig-Maximilians-Universität München, έχει Διδακτορικό Δίπλωμα στη Μουσειοδιδακτική και τη Διδακτική της Τέχνης,  Τμήμα Φιλοσοφίας, Παιδαγωγικής και Ψυχολογίας, Πανεπιστήμιο Αθηνών και Πτυχίο Θεολογίας, Τμήμα Κοινωνικής Θεολογίας, Πανεπιστήμιο Αθηνών. 

Σωτήρης Δεσπότης

Ο Σωτήρης Δεσπότης είναι Καθηγής στο Τμήμα Κοινωνικής Θεολογίας και Θρησκειολογίας και διδάσκει "Ερμηνεία της Καινής Διαθήκης" και διδάσκει και στο ΕΑΠ "Η Ιστορική Πορεία της Ορθόδοξης Εκκλησίας και Θεολογίας στο Ευρύτερο Θρησκευτικό και Πολιτισμικό Περιβάλλον (Ύστερη Αρχαιότητα- 18ος αιώνας)". Είναι μέλος της Διεθνούς και της Ευρωπαϊκής Ένωσης Καινοδιαθηκολόγων, ενώ έχει δημοσιεύσει άρθρα στη γερμανική και την αγγλική γλώσσα. Από το 2018 είναι Πρόεδρος του Πατριαρχικού Ιδρύματος Ορθοδόξου Ιεραποστολής στην Άπω Ανατολή και του Κέντρου Αριστείας "Αξιοποίηση Ορθόδοξης Κληρονομιάς και Διαθρησκειακός Διάλογος"  Συμμετέχει, επίσης, την τελευταία τριετία στην Εκπόνηση του Νέου Προγράμματος Σπουδών και Υποστηρικτικού Υλικού (Οδηγός Εκπαιδευτικού) της διδασκαλίας του μαθήματος των Θρησκευτικών στη Δευτεροβάθμια υπό την αιγίδα του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής του ΥΠΕΠΘ, έχοντας επιπλέον συγγράψει Σχολικό Εγχειρίδιο και τον Οδηγό Εκπαιδευτικού για το Μάθημα «Θέματα από την Αγία Γραφή» της Α’ Γυμνασίου Εκκλησιαστικών Σχολείων (Σ. Δεσπότης, Ν. Παύλου,  Αθ. Στογιαννίδης) Αθήνα 2019 και συνεπιμεληθεί στην Αυστρία το πρώτο γερμανόφωνο Σχολικό Εγχειρίδιο για τη διδασκαλία του μαθήματος των Ορθοδόξων Θρησκευτικών.

Βασίλειος Γαϊτάνης

Ο Δρ. Δρ. Βασίλειος Γαϊτάνης είναι  Καθηγητής του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών, στο Τμήμα Κοινωνικής Θεολογίας και Θρησκειολογίας. Σπούδασε Φιλοσοφία, Θεολογία και Ψυχολογία στα Πανεπιστήμια Αθηνών, Νυρεμβέργης και Regensburg. Πτυχιούχος Φιλοσοφίας-Ψυχολογίας και Θεολογίας του Πανεπιστημίου Αθηνών. Έχει κάνει μεταπτυχιακά στη Γερμανία κοντά στους διαπρεπείς καθηγητές Riedel και Μerk. Είναι αριστούχος διδάκτωρ Φιλοσοφίας και η διατριβή του έχει θέμα: Θεολογική και Φιλοσοφική προσέγγιση της ποίησης του Friedrich Holderin (η επικοινωνία φιλοσοφίας και θεολογίας στο χώρο του ευρωπαϊκού ιδεαλισμού). Αριστούχος διδάκτωρ Θεολογίας και η διατριβή έχει θέμα: Η έννοια της απελπισίας στον Kierkegaard και στον Ντοστογιέφσκι. Επίτιμος Διδάκτωρ Ψυχολογίας Πανεπιστημίου Λόγος Florida USA. Επίτιμος Διδάκτωρ Παιδαγωγικών Κρατικού Πανεπιστημίου Bico de Papagaio Βραζιλίας.  Άρχων Πατριαρχείου Αλεξανδρείας.

Σπυρίδων Τσιτσίγκος

Ο Σπυρίδων Τσιτσίγκος εξελέγη Λέκτορας το 2004 και στη συνέχεια Αναπληρωτής Καθηγητής της Ψυχολογίας της Θρησκείας στη Θεολογική Σχολή του Πανεπιστημίου Αθηνών το 2008. Το 2019 εξελέγη Τακτικός Καθηγητής τής Ψυχολογίας τής Θρησκείας τού ΕΚΠΑ. Μέχρι τώρα έχει εκδώσει δέκα επιστημονικά βιβλία (π.χ. Το Χρυσοστομικό Ήθος, Ο Χριστιανισμός ενόψει της τρίτης χιλιετίας, Ψυχολογία της Θρησκείας, Θρησκευτικότητα & Επιθυμία κατά τον A. Vergote, Η Ψυχολογία της Αίρεσης, Συγκριτική Ψυχολογία των Πολιτισμών Ιουδαιοχριστιανικού και Ρωμαίικου, Θρησκεία & Επιστήμη κ.ά.) και έχει συγγράψει πλήθος επιστημονικών μελετών, άρθρων και εγκυκλοπαιδικών λημμάτων, ενώ αρθρογραφεί σε διάφορα περιοδικά και εφημερίδες. Ομοίως, εκτός της συμμετοχής του, με τακτική στήλη, σε αρθρογραφία εφημερίδων και περιοδικών, στο Διαδίκτυο, σε Εγκυκλοπαίδειες και σε πολλές ραδιοφωνικές και τηλεοπτικές εκπομπές, έχει πραγματοποιήσει ποικίλες επιστημονικές, πολιτιστικές, εθνικές, κοινωνικές, παιδαγωγικές, σχολικές και θρησκευτικές ομιλίες σε Δήμους, Επιμελητήρια, πολυδύναμα πολιτιστικά και πνευματικά Κέντρα των Αθηνών, σε ΚΑΠΗ, ι. Ναούς, Σχολεία, Συλλόγους Γονέων κ.λπ. Κατ’ επανάληψη έχει βραβευθεί με Αριστεία και Βραβεία για συγκεκριμένα έργα του, αλλά και για την όλη του πολιτιστική προσφορά και κοινωνική δράση από το Υπουργείο Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων, από την Πανευρωπαϊκή Έκθεση και το διαγωνισμό βιβλίου της Φρανκφούρτης σε συνεργασία με το Εθνικό Κέντρο Βιβλίου (Ε.ΚΕ.Β.), από το Πατερικό και Βυζαντινό Ινστιτούτο Αμερικής, από τη Νομαρχία Πειραιώς και το Πνευματικό Κέντρο Πειραιώς «ο Φίλων», από την Ακαδημία Γραμμάτων και Τεχνών «η θεά Αθηνά», και από τη Διεθνή Ένωση Ελλήνων Λογοτεχνών, της οποίας τυγχάνει Β’ Αντιπρόεδρος.

Π. Αθανάσιος Γ. Μελισσάρης

Ο π. Αθανάσιος Γ. Μελισσάρης είναι Αναπληρωτής Καθηγητής στο Τµήµα Κοινωνικής Θεολογίας και Θρησκειολογίας της Θεολογικής Σχολής του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστηµίου Αθηνών στον χώρο της «Συµβουλευτικής Ποιµαντικής και Ψυχολογίας». Είναι µέλος της American Psychological Association, συγγραφέας ελληνικών και ξενόγλωσσων άρθρων και µελετών σχετικά µε τη θρησκευτικότητα, τον πολιτισµό και την προσωπικότητα. Το ερευνητικό και επιστηµονικό ενδιαφέρον του (δηµοσιευµένες µελέτες και άρθρα) επικεντρώνεται στη Ποιµαντική µέριµνα και Συµβουλευτική, τη σύζευξη µεταξύ Θεολογίας και Ψυχολογίας για την αντιµετώπιση γεγονότων και καταστάσεων, προβληµάτων και κρίσεων της καθηµερινότητας του ανθρώπου.

Αθανάσιος Στογιαννίδης

Ευάγγελος Πεπές

Ο Ευάγγελος Πεπές υπηρετεί ως Επίκουρος Καθηγητής του Τμήματος Κοινωνικής Θεολογίας και Χριστιανικού Πολιτισμού του ΑΠΘ και διευθυντής του Εργαστηρίου Παιδαγωγικής – Χριστιανικής Παιδαγωγικής του ιδίου Τμήματος. Ολοκλήρωσε τις προπτυχιακές και μεταπτυχιακές του σπουδές στο ΑΠΘ καθώς και στο Πανεπιστήμιο του Εδιμβούργου ως υπότροφος του Ιδρύματος Κρατικών Υποτροφιών. Έχει διδάξει ως Θεολόγος εκπαιδευτικός σε σχολικές μονάδες της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης. Εργάστηκε ερευνητικά στο Centre for the Study of Christianity in the Non-Western World της Θεολογικής Σχολής του Πανεπιστημίου του Εδιμβούργου. Έχει συμμετάσχει στον σχεδιασμό και την υλοποίηση ερευνητικών προγραμμάτων, επιστημονικών συνεδρίων, ημερίδων και διαλέξεων καθώς και προγραμμάτων επιμόρφωσης και δια βίου μάθησης του ΑΠΘ, του ΕΚΠΑ, του Πανεπιστημίου Αιγαίου, του Πανεπιστημίου Κρήτης, του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων και άλλων επιμορφωτικών φορέων. Τα επιστημονικά του ενδιαφέροντα εντάσσονται στο επιστημονικό πεδίο της Σχολικής Θρησκευτικής Αγωγής και της Διδακτικής του μαθήματος των Θρησκευτικών. Το συγγραφικό του έργο περιλαμβάνει επιστημονικές μελέτες, κεφάλαια σε συλλογικούς τόμους, επιμέλειες τόμων πρακτικών συνεδρίων, άρθρα και εισηγήσεις σε συνέδρια και ημερίδες.

 

 

Βασίλειος Κάντας

Ο Βασίλης Κάντας έχει σπουδές Φωτογραφίας (BA, PhD), Κριτικής Θεωρίας (MA) και Διδακτικής της Τέχνης (PgCert), υπότροφος του Ι.Κ.Υ. και του A.H.R.C., κατέχει διδακτορικό -Wimbledon College of Art- στο πεδίο Φιλοσοφία του φωτογραφικού μέσου. Τα ερευνητικά του ενδιαφέροντα αφορούν την πρόσληψη της φωτογραφικής εικόνας. Εκθέτει τη δουλειά του από το 2001 και διδάσκει από το 2010 γνωστικά πεδία συναφή με τη Φωτογραφία (Παν. Αιγαίου, Παν. Ιονίων Νήσων, ΕΚΠΑ, London South Bank University, ΔΙΕΚ, ΚΔΒΜ Αττικής). Διδάσκει χρήσεις της φωτογραφικής εικόνας για εκπαιδευτικούς στο εξ΄αποστάσεως πρόγραμμα Ψηφιακή αφήγηση, 3d animation, επαυξημένη πραγματικότητα στην Εκπαίδευση (Παν. Κρήτης), φιλοσοφικές της πτυχές στο εξ΄αποστάσεως πρόγραμμα Φωτογραφία: Θεωρητικές προσεγγίσεις και προσωπικό ύφος (ΕΚΠΑ) και πρακτικές εφαρμογές της στο πεδίο κριτική θεωρία, καλλιτεχνική φωτογραφία (Παν. Δυτ. Αττικής). Υποστηρίζει φωτογράφους στο σχεδιασμό και την ανάπτυξη φωτογραφικών εργασιών. Έργα του βρίσκονται σε συλλογές όπως του Kiyosato Museum of Photographic Arts. gr.linkedin.com › vasileioskantas. www.instagram.com/vassilisfoto

Μαρία Φραγκή

Η Μαρία Φραγκή είναι μέλος ΕΕΠ Τμήματος Θεατρικών Σπουδών Πανεπιστημίου Πατρών με Γνωστικό Αντικείμενο: Εκπαίδευση, θεσμοί και παραγωγή θεάτρου .Θέατρο για παιδιά και εφήβους. Αποφοίτησε από την Ανώτερη Σχολή Δραματικής Τέχνης του Ωδείου Πειραϊκού Συνδέσμου το 1984 και από την Φιλοσοφική Σχολή του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών το 1986.Μεταπτυχιακό στη Ν.Ε. Φιλολογία και στις Θεατρικές Σπουδές (1988). Eίναι Διδάκτωρ Γραμμάτων και Ανθρωπιστικών Επιστημών με ειδίκευση στις ΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ ΘΕΑΜΑΤΟΣ - ΘΕΑΤΡΟ, του Πανεπιστημίου PARIS X-NANTERRE (1996). Έχει παίξει στο θέατρο και έχει σκηνοθετήσει πολλές παραστάσεις για επαγγελματικούς και ερασιτεχνικούς θιάσους από το 1983 έως σήμερα. Ίδρυσε το «Εργαστήριο Θεατρικής Έρευνας και Τέχνης» του Πανεπιστημίου Κρήτης και την Ομάδα «ΤΙ ΘΑ ΠΕΙ;» του ΕΚΠΑ με έμφαση στην έρευνα παραστάσεων για νεανικό κοινό. Έχει διευθύνει το «Ελληνικό Πολιτιστικό Κέντρο Καΐρου» και το περιοδικό ΠΑΠΥΡΟΙ. Είναι μέλος του Σωματείου Ελλήνων Ηθοποιών, της Εταιρείας Ελλήνων Σκηνοθετών, του Διεθνούς Ινστιτούτου Θεάτρου, του IDEA, της Επιτροπής Καλλιτεχνικών Σχολείων του ΥΠ.Π.Ε.Θ.(2015- 2018), του Ελληνικού Κέντρου  Θεατρικής Ανθρωπολογίας. Διδάσκει θέατρο, θεωρία και πράξη, σε ΑΕΙ της Ελλάδας και του εξωτερικού από το 1997 έως σήμερα. Συγγραφέας άρθρων, βιβλίων για το θέατρο(Θεατρική Αγωγή Ε΄-Στ΄Δημοτικού, Η σκηνική πράξη στο σχολείο) και Προγραμμάτων Σπουδών - Οδηγών για τον Εκπαιδευτικό γύρω από την Τέχνη του Ηθοποιού, την Καλλιτεχνική Παιδεία, το Θέατρο στην Εκπαίδευση και στην Κοινωνία κ.ά. Επιστημονικά υπεύθυνη του Προγράμματος: "Στο σχολείο των σκιών" , υπό την αιγίδα του ΥΠ.ΠΟ.Α. Πρόσφατες σκηνοθεσίες: «Ημερολόγιο επιστοφής» της Μ.Τσισκάκη-Γαλιατσάτου, «Οι δραπέτες της σκακιέρας» του Ε.Τριβιζά-Γ.Κουρουπού, "Αντίο Συρία", (2017),"Η Μπάμπα Γιάγκα, το σκοτεινό τρυγόνι & ο Γλάρος" (2017). Με επιχορήγηση του ΥΠ.ΠΟ.Α. σκηνοθέτησε τον «Φιλάργυρο» της Ελισάβετ Μουτζάν Μαρτινέγκου (2019)  και  τον "Φερετζέ της Ζαφειρίτσας ή Μαλακώφ και φουστανέλα" (2021).  Αναλυτικότερα στον ιστότοπο του Πανεπιστημίου Πατρών: www.theaterst.upatras.gr/wpcontent/uploads/2016/10/FRANGI-CV-U.P.-2016.pd

Αχιλλέας Ντελλής

Ο Αχιλλέας Ντελλής γεννήθηκε στην Κολωνία της Γερμανίας. Σπούδασε Κλασική Φιλολογία στο ΕΚΠΑ και Σκηνοθεσία στη Σχολή Σταυράκου. Με υποτροφία του ΕΚΚ στη μνήμη του Ραφαηλίδη έκανε μεταπτυχιακές σπουδές κινηματογραφικής θεωρίας στη Γλασκώβη και με υποτροφία του ΙΚΥ εκπόνησε το διδακτορικό με θέμα «Η διαμόρφωση και η εξέλιξη της κινηματογραφικής θεωρίας και κριτικής στην Ελλάδα». Εργάζεται στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση από το 2001 (πρώτα στην ιδιωτική και μετά στη δημόσια εκπαίδευση). Γράφει κριτικά κείμενα για τον κινηματογράφο από το 2009 σε ελληνικά περιοδικά (Φρέαρ, Νέα Ευθύνη, Νέα Εστία κ.ά) και σπανιότερα σε ξένα περιοδικά (Letter of Greek Studies, Journal of Hellenic Diaspora). Κείμενα κινηματογραφικής κριτικής υπάρχουν στο mag.frear.gr  και εκπαιδευτικού προβληματισμού στο protagon.gr. Είναι μέλος της Ελληνικής Ακαδημίας Κινηματογράφου. Παλαιότερα είχε γράψει λογοτεχνία, κυρίως διηγήματα που είχαν εκδοθεί στις εκδόσεις Μίνωας για πρωτοεμφανιζόμενους συγγραφείς. Το 2022 θα εκδοθεί σε μετάφραση από τα αγγλικά το βιβλίο του νεοελληνιστή Βρασίδα Καραλή Μια Ιστορία του ελληνικού κινηματογράφου. Συμμετείχε στην εκπόνηση του Προγράμματος Σπουδών της Λογοτεχνίας το 2017-2019. Ήταν υπότροφος του Fulbright το 2019 και από το 2020 είναι συνεργάτης της europeanfilmfactory.eu. Έχει συμμετάσχει σε ημερίδες για την εκπαίδευση, σε ελληνικά και διεθνή συνέδρια για την εκπαίδευση και τον κινηματογράφο. Έχει επίσης συνεργαστεί με την Ακαδημία Πλάτωνος, το επιμορφωτικό πρόγραμμα ενηλίκων του ΕΚΠΑ. Υπηρετεί στο 1ο Πρότυπο Γενικό Λύκειο Αθηνών-Γεννάδειο από το 2013, στο οποίο λειτουργεί Όμιλο κινηματογράφου.

Στάθης Λεουτσάκος

O Στάθης (Ευστάθιος) Λεουτσάκος είναι απόφοιτος του τμήματος Φιλοσοφίας, Παιδαγωγικής και Ψυχολογίας της Φιλοσοφικής σχολής του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών. Διαθέτει μεταπτυχιακό δίπλωμα ειδίκευσης στη διδασκαλία της Νέας Ελληνικής ως ξένης γλώσσας και είναι διδάκτορας παιδαγωγικής του Παιδαγωγικού Τμήματος Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης. Τα ακαδημαϊκά του ενδιαφέροντα σε επίπεδο συγγραφής βιβλίων, άρθρων καθώς και ανακοινώσεων σε επιστημονικά Συνέδρια και ημερίδες σχετίζονται με τους γραμματισμούς, την κριτική  ανάγνωση και τις στρατηγικές διδασκαλίας. Έχει ασχοληθεί, ως επιμορφωτής με την εκπαίδευση εκπαιδευτικών και την αξιοποίηση των νέων τεχνολογιών στη διδασκαλία των φιλολογικών μαθημάτων. Συμμετείχε και συμμετέχει σε διάφορα προγράμματα του Υπουργείου Παιδείας όπως στην εκπόνηση, επιμόρφωση και πιλοτική εφαρμογή Προγραμμάτων Σπουδών του μαθήματος της Ν. Γλώσσας, στον σχεδιασμό των γλωσσικών διδακτικών σεναρίων του Πρωτέα, στην επιμόρφωση εκπαιδευτικών στη διαφοροποιημένη διδασκαλία κ.ά. Εργάζεται από το 2013 έως σήμερα ως φιλόλογος στο 1ο Πρότυπο Γενικό Λύκειο Αθηνών.